söndag 27 juni 2021

Gul rosenmönstrad hemsydd

Vi var i min gamla hemstad Borås härom veckan – Sveriges textilhuvudstad ju – och då var jag förstås tvungen att gå till den fantastiska tygaffären Furulunds. Hittade ett gult bomullstyg med stretch, med rosenmönster i, så det köpte jag.
Tyvärr räckte inte tyget riktigt till en lite vidare kjol, vilket jag insåg sen hade varit snyggare, men den duger som vardagsklänning!

När jag var klar slängde jag ihop en liknande klänning till Lilly (vi köpte tyg specifikt till henne också, så jag kunde inte sno hennes för att göra min vidare) på ett par timmar bara. Så tillfredsställande att sy till barn, så litet och snabbt!
Ångrade lite att jag inte gjorde lagda veck på kjolen till min också, men men. Inget att gräma mig över nu, nu är min som den är.

 

Inga kommentarer: