tisdag 4 maj 2021

Vitsvart från Mango

Jag fick den här söta Mangoklänningen av Christopher i julklapp, han hade köpt den begagnad på Sellpy. Men tyvärr satt den så sabla hårt i midjan att jag inte pallade att ha på mig den, så jag gick och lämnade in den hos sömmerskan på stan tillsammans med den japanska Audrey Hepburnklänningen. Hon sa att hon kunde köpa till ett band som såg likadant ut som det existerande (som alltså sitter fast, det är inte ett löst bälte) och lägga ut lite veck.
Någon vecka senare gick jag dit för att prova, och jo, den hade blivit lite större, men det var fortfarande obekvämt trångt, varpå sömmerskan sa att hon såg att jag gått upp i vikt och pekade på mitt ansikte! Haha, the nerve! Och nej, jag hade inte gått upp i vikt, jag bara klarar inte att ha kläder som sitter obekvämt hårt. Så hon fick lägga ut lite till, och sen kunde jag ha den.

Den är lite genomskinlig i vissa ljus, men så länge det bara är hemmajobb som gäller så gör det ju inget. Förutom att det är störande att så sabla många kvinnokläder är genomskinliga – vad är grejen?! Ska det vara sexigt, eller ska det tvinga oss att bära bh? Suck.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan. Jag läste på din andra blogg om din dotter som hade mollusker. Min son har samma problem. Lämnade det många ärr eller har det bleknat med tiden?

Pop-Sara sa...

Hej!
Ja, hon fick ganska många ärr faktiskt, så hon fick ut ersättning från försäkringsbolaget. Men de syns inte särskilt mycket längre tycker jag, de är lite som vattkoppsärr, som små små runda gropar (de sitter mest i knävecken på henne). Så om din son har ärr så anmäl till ert försäkringsbolag!

Anonym sa...

Tack för snabbt svar. Min son har sina kvar än men några som har försvunnit är fortfarande röda och vissa är gropar så som du beskriver. Han har det väldigt jobbigt med detta. Han är 10 år så en känslig ålder. Men ärren som blev kvar på din dotter är inget du upplever som särskilt synliga? Röda? Eller bleknat?

Unknown sa...

Han är dels bekymrad över molluskerna och tycker dessa är så jobbiga att han inte vill ha t-shirt. Hans sitter främs på ena armen och några på bröst och mage. Dels är han väldigt orolig över att dessa ska lämna ärr. Vi har gjort allt för att avdramatisera men det hjälper föga...

Pop-Sara sa...

Usch vad jobbigt för honom! Har ni provat Nopoxivir? Det var det enda som hjälpte för oss. Men ärren är helt blekta nu, det är bara gropar kvar, som jag aldrig tänker på om jag inte tittar noga. Men hennes sitter mest i knävecken dock.

Unknown sa...

Vad skönt att höra. Vi får hoppas att han slipper få så många ärr på armen. Mest det som oroar honom. När man läser verkar ärr ovanligt men vettetusan med tanke på hur molluskerna ser ut innan dom börjar försvinna. Vi har testat nopoxivir. Skyndar på lite men har inte helt känt att det har hjälpt. Det dyker upp nya tyvärr. Får jag vara fräck och fråga om jag kan få se en bild på spåren som lämnats i knävecket. Kanske det kan lugna honom. Att se att det inte knappt syns. Men så klart bara om det är ok.