lördag 23 maj 2020

Prickig hemsydd

Den här klänningen var en enda lång prövning i tålamod – och de som känner mig vet att tålamod är min absolut sämsta gren...
Det började med att jag gick på en sorts kurs i en sybehörsbutik, då jag fick vara där hela dagen och få hjälp av innehaverskan när hon hade tid, och även om hon var duktig var hon en aning tålamodsprövande att umgås med pga babblig och vet allt bäst. Anyway, hon hjälpte mig att justera ett mönster jag hade så att det blev perfekt, så det var ju bra. Men mitt prickiga tyg, som jag haft liggande hemma i flera år, var sladdrigt och tunt, och fodertyget var mjukt och lite väl följsamt så det var svårt att klippa rakt i det.
Sen när jag väl skulle sy ihop alltihop hemma så insåg jag det helt självklara faktumet att för att sy en klänning med foder måste man i princip sy två hela klänningar, men som resultat får man bara en. Suck. Som tur var blev den i alla fall bra till slut!



Inga kommentarer: