söndag 31 maj 2020

Grönblommig Gina Tricot

 Var på stan härom dagen för att köpa en ny kajal, och tittade in i fönstren på Gina Tricot på vägen, och såg att de hade så mycket färgglatt som såg fint ut (till skillnad från H&M som har en tråkig period nu där det ser ut som att det är höst- och vinterkläder de säljer fast det är slutet av maj). Provade ett helt gäng plagg, men gillade inte hur de flesta satt, men den här tyckte jag var fin. Funderar på att korta ärmarna, eftersom de egentligen ser ut som på andra bilden, och jag tycker den är finare med kortare. Sen funkar alltid omlott lite halvkasst på mig (eller på alla?) – man riskerar ju alltid att visa brösten, känns det som, så jag satte en säkerhetsnål som håller ihop den och den får nog bo kvar där.
Puffärmar verkar tydligen vara det hetaste heta nu, och gärna med den här lite halvlånga längden. Lite skeptisk dock... Men grönt känns härligt, har nästan inga gröna kläder – jag hade en kort grön period för kanske 15 år sen, men sen dess har jag nästan inte hittat några gröna kläder jag tyckt om, förrän nu.

Denna fick bli årets mors dagsklänning!

Inga kommentarer: