torsdag 17 maj 2012

Såna som inte blev av

Härom dagen gick jag upp på vinden för ännu en klänningsbytarrunda - jag hade inget jag ville ha på mig längre nu när våren kommit, så det var dags att börja rota i sommarklänningslådorna. Då packade jag undan några av klänningarna det inte blev av att jag hade på mig under vintern.
Och efter att bokstavligen ha slitit mitt hår för att kunna skriva under varje bild, som man kunde innan Blogger gjorde om så ger jag upp och skriver om alla bilderna här ovanför.

Den första är en Claes-Göran, som jag köpte under en shopping spree-dag i Stockholm när jag bodde i Malmö men Christopher bodde i Sthlm, då jag köpte fyra klänningar på en dag. Det är den jag har på mig i min bloggbeskrivningsbild, och den är rätt så fin, men på nåt sätt känner jag mig alltid som en tekanna i den (som i sången "I'm a little teapot") och vill aldrig ha på mig den längre.

Bilderna två och tre är en MQ-klänning som jag köpte när jag var gravid och behövde en klänning till en julfest. Eftersom jag var större överallt då så köpte jag den i stl 40, och den är lite för stor nu, den ser bara oformlig ut tyvärr. Den är veckad, vilket inte syns på bilden, och har väldigt fina knappar bak.

Bilderna fyra och fem är från samma shopping spree-dag som tekanneklänningen. Tror att den också är en Claes-Göran (de hade en bra säljare...), och det är ju lite tjusigt med det där hålet fram där man drar igenom en tygbit, men den är helt rak bak och i lite halvstelt tyg, vilket gör att den snarare buktar ut i svanken istället för in, så den sitter inte alls bra, och det har aldrig blivit av att sy in den, så jag vill aldrig ha på mig den.








Inga kommentarer: