torsdag 31 maj 2012

Fler som inte blev av

I söndags tog jag ett sista varv för säsongen i de två sommarklänninglådor jag tagit ner från vinden för att ta fram dem jag ville ha på mig och låta dem jag inte var sugen på i år ligga kvar. Här är de som inte fick komma fram - men för att ha koll så bloggar jag dem nu ändå för att slippa vänta ända till nästa sommar.
























Den här fick jag av mamma i julklapp eller om det var födelsedagspresent för några år sen - jag fick prova den med ögonbindel först så hon skulle kunna byta om den inte passade, men den passade perfekt. Den är jättefin, men lite för fin så jag inte riktigt kan ha den till vardags. Har haft den på ett bröllop och kanske nån mer gång, och i sommar har jag inga stora fester planerade, så den fick ligga kvar i lådan.

Den enda klänningen jag valde att göra mig av med i den här omgången. Köpte den på Freeport för några år sen. Det är så svårt att fota svarta klänningar i spegeln: den är en aning glittrig och har veckad kjol, men den är lite kliig och sitter för hårt längst upp, så jag har bara haft den en eller två gånger (en av dem på nyår hos Henrietta, Korey och Egil i Malmö 2008/2009).

























Den här är från Barkarby outlet, från Fornarina. Köpte den när jag var gravid - de hade nåt tre för två-erbjudande, så jag köpte den här och två andra samtidigt. Den är ganska rak och vid men med ett band i midjan som man knyter bakom ryggen, så jag kunde ha den när jag var gravid - hade den på Great Works julfest 2010 till exempel. Den här låg inte i sommarlådorna, utan var kvar på ställningen, och nu känns det som fel säsong att ha den, så den får åka upp på vinden till hösten.
























EN H&M-klänning som Christopher gillar jättemycket, men själv tycker jag att jag bara ser ut att ha jätterumpa i den... så den får också vila ett år så får jag se vad jag vill med den då.
























Den här var min syster Finas. Tror hon köpte den till ett bröllop en gång. Jag är inte helt förtjust i  ormskinnsmönstret och att den är kortare fram, men jag tycker å andra sidan att den sitter fint och har fin färg. Från Vila.
























Det här var den första klänning jag köpte på Gina Tricot - jag hade aldrig varit där innan sommaren 2007, och då upptäckte jag att man kunde köpa färgglada klänningar för 150:-/st där - vilken uppenbarelse! :) Den här köpte jag faktiskt för att ha på Hultsfred det året. Den är väldigt blank och babydollig, så nu känner jag inte riktigt att jag kan ha den, men färgen är så fin så jag klarar inte att slänga den än.
























En Rodebjer-klänning som jag fick av Christopher i julklapp 2008. Modellen är väldigt märklig - jag klippte bort ärmarna, som var som nån sorts konstiga vingar, och så brukar jag ha den med skärp eftersom den är helt rak. Men tyvärr känns den ändå mest som ett nattlinne...
























Har för mig att den här är en Vila, men är inte säker. Den är söt, men inte alls min stil och färg, så jag är inte riktigt säker på varför jag köpte den en gång. Hade den på Martins och Lisas bröllopsfest 2007 och fick en massa komplimanger för den, minns jag - och mitt ex försökte ragga upp mig igen, så jag antar att jag är fin i den även om jag själv inte riktigt trivs i den.
























Den här guldklänningen tycker jag så mycket om! Men den är liksom helt hopplös - dels är den en aning för tight (så när jag hade den på Crippes och Lindas bröllop vågade jag knappt äta innan för att jag skulle kunna sitta ner någorlunda bekvämt) och dels är den ju så tjusig! Så det är ju bara på bröllop det går att ha den, känns det som. Så den får också ligga kvar i lådan tills vidare.

Inga kommentarer: