tisdag 15 november 2011

Japanskt med mera

Dagen idag började med att jag bara ville ha nåt bekvämt på mig, och då fick jag för mig att rota fram mitt "japanska skynke", som jag bara haft på mig offentligt en enda gång vad jag minns (på en Michelin-restaurang i Colmar i Alsace, Frankrike), eller kanske två. Det var när jag var i Tokyo första gången, 2006, som vi var i nån affär och jag hamnade i en provhytt med en hjälpsam expedit som virade in mig i ett ungefär tre meter långt tygskynke med några hål i och knöt och fixade, och jag, trots att jag insåg att jag nog inte skulle ha på mig det där särskilt ofta och det kostade ändå ungefär tusen spänn, köpte det ändå. Fick för mig att det nog var coolt på nåt sätt. Märket lät också lite coolt: Frapbois. Och mycket riktigt har jag inte haft på mig det - det känns lite för mycket som en toga. Anyhow.
Fick till nån sorts knytning idag, fast jag minns inte riktigt hur expediten gjorde.
Den här lilla "koftan" som hörde till har jag åtminstone använt mycket.

Sen när skynket började hasa ner lite här och där satte jag på mig den här Fornarinaklänningen som jag köpte när jag var gravid. Den har lite tantig längd, men den är mjuk och skön i alla fall.
Senare idag gick jag upp och hämtade mina fyra lådor med klänningar på vinden för att byta ut några av dem som hänger i sovrummet och hittade den här. Jag har haft på mig den en enda gång tror jag, och tänker alltid att jag ska göra mig av med den, men som vanligt tycker jag att den är rätt fin när jag sätter på mig den, och just idag tyckte jag att jag såg så väldigt lång och smal ut i den, så den får bli kvar ändå. Grejen är den att det är en festklänning, och jag vill aldrig ha på mig svart på fest, för alla andra har ju det.
Den här ryker nu. Det är en Nanso-klänning som jag bara tycker att jag ser tantig ut i. Saken med Nanso är att jag gillade märket väldigt mycket för några år sen, och det var bara en affär som jag visste sålde det, så varje gång jag gick dit ville jag köpa nåt och om jag då inte hittade något bra köpte jag liksom det minst dåliga. Jag har aldrig känt mig riktigt bekväm i den här.

Och här hittade jag en bild i mobilen som jag tror jag glömt blogga. En klänning jag fick av min syster Johanna för att kunna amma i, för att det är en omlott.

Den här ryker också nu. Den är väl rätt söt, men jag känner mig faktiskt för gammal för den, och så sitter den inte helt hundra heller.

Inga kommentarer: