torsdag 3 november 2011

Audrey Hepburn-klänningen


Jag tycker så mycket om den här klänningen, som jag kallar min Audrey Hepburn-klänning, men jag använder den extremt sällan. Anledningen är att den är en aning för liten, så jag hoppades att min viktminskning skulle gjort att den passade bättre, och lite lite bättre har det blivit, men det är mest över revbenen som den är lite tight och där har jag inte förändrats i storlek. I förrgår hade jag den i alla fall, och det funkade okej.
Jag köpte den i Tokyo när jag var där första gången, 2006, i affären Comme ça i Shinjuku. De hade hur många fina klänningar som helst, men tyvärr hade de inte storlek L alls, på någonting, och S och M var mindre än jag var van vid, eftersom japanskor som regel är mindre än jag. Så jag fick köpa den här i M även om den var lite liten.

Inga kommentarer: