torsdag 29 februari 2024

Rosa med krage, matchad med Fozzie 18

Jag har några tyger som har legat i en låda i åratal. Ibland får jag en idé om vad jag vill göra med något av dem, men ibland blir de bara kvar. Här var ett sånt som jag plötsligt fick en snilleblixt om, och det var för att vi i höstas gjorde omslaget till Fozzie 18, där Junior Brielle hade på sig mörkblått och vi parade det med rosa text, och det blev så snyggt! Då kom jag på att jag hade ett gammalt tyg i ljusrosa med struktur, och med en mörkblå krage kanske det kunde bli fint? Tyget är ett bomullstyg med stretch, så det är ett toppentyg, men jag hade som sagt inte haft inspiration till det tidigare. Fast lite stelt när jag tänker efter, jag fick sätta ett par sömmar bak i ryggen för att den inte föll så bra.
Jag minns inte ens när jag sydde en krage senast, så den blev väl inte helt perfekt heller – jag fick göra den dubbel också för att den först blev lite liten... Och så står den upp lite konstigt ibland, men jag tror jag tråcklade fast den till slut. Så ja, inte en perfekt klänning, men matchar, det gör den!













Inga kommentarer: