onsdag 1 februari 2023

Making of den röda klänningen med veckdekoration

 Lite making of-bilder av den röda jag sydde senast (som jag fortfarande hittar små röda trådar från överallt i huset och på andra kläder, efter att jag sprättade upp två sömmar och tydligen inte samlade ihop dem ordentligt)!

Här hade jag bara chansat lite hej vilt och nålat ihop lite veck, utan att riktigt veta vad jag höll på med. Men så blev det såpass bra att jag var tvungen att fundera ut hur schöven jag skulle få ihop det på riktigt utan att vika upp det och börja om ifall jag inte skulle lyckas igen...

Så jag vek försiktigt upp ett veck i taget, ritade lite på baksidan och strök, och sen petade jag in vlieseline och strök. Sydde också några sömmar med maskin på baksidan där det gick, ifall vlieselinet inte skulle hålla i tvätten.
Sen skulle jag försöka sy fast det utan att stygnen skulle synas.

Voilà!

Insåg först på kvällen att det kanske inte var världens bästa idé att sy med benet direkt under utan något skydd emellan..!

Inga kommentarer: