söndag 10 juni 2012

Milkfed och hemsydd rosa

























Igår hade Christopher försenad födelsedagsfest, och då hade jag tänkt ha på mig en klänning som jag tror att jag faktiskt aldrig haft på mig förut - jag köpte den i Tokyo 2007 på Heaven 27 i Harajuku, den är av märket Milkfed, som är Sofia Coppolas märke som bara säljs i Japan - i extremt små storlekar, ska tilläggas... Så när jag satte på mig den igår och tog en promenad med Alfred innan kalaset blev jag påmind om varför jag aldrig har på mig den (förutom att den är brun, vilket ju inte är min färg): den pressar ihop brösten och kanar ner, så efter en liten stund har jag värsta dubbelbröna och måste gå och dra i den stup i kvarten. Så det var bara att byta om och istället ta på mig den här rosavita som jag sydde ett par dagar innan jag upptäckte att jag var gravid med Alfred, och strax därefter kunde jag inte ha den mer för att mina bröst blev för stora... men nu passar den igen.

Inga kommentarer: