tisdag 26 juni 2012

Enaxlad volang

Den här alltså... vilket felköp. Jag skyller på gravidhormoner. Jag och mamma var ute och shoppade en dag när jag var gravid, men innan magen hade blivit särskilt stor, hösten 2010. Vi köpte en hel bunt kläder åt mig, och den här hängde med på nåt sätt, trots att jag inte gillar enaxlade kläder - jag fick för mig att den var fin ändå. Sen har jag inte haft på mig den en enda gång, den hade till och med prislappen kvar. Men eftersom jag ju nu måste ha på mig alla klänningar var det bara att köra en dag, och det fick bli den 13 juni, dagen före jobbets sommarfest, som hade klädkod "bankett". Lustigt nog var det flera på jobbet som frågade mig om jag tagit fel på dag eftersom jag var så tjusig, så den gick visst hem ändå. (På sommarfesten hade jag istället på mig den här, som jag trodde att jag inte skulle ha användning för i sommar.)
Det hjälpte att jag satte ett skärp i midjan, för utan det såg jag bara ut som nåt sorts konstigt volangtält...


Inga kommentarer: