måndag 23 januari 2023

Röd hemsydd med veckdekoration

Den här sydde jag härom veckan och är faktiskt väldigt stolt över den! Jag fick en idé om att göra nån sorts veck på överdelen, men insåg att jag inte är skicklig nog att kunna göra det på själva toppen, så jag kom på att jag kunde göra det separat och fästa på det sen. Testade att nåla ihop veck, och det blev jättesnyggt, men hade ingen aning om hur jag skulle faktiskt få ihop det när jag tog bort nålarna, jag ville ju inte ha fula synliga sömmar på. Men så kom jag ihåg flieseline, som jag inte använt på åratal! Och med mycket pill och mycket strykande fick jag ihop det, och sydde sen fast det på toppen med blod och många sticksår på benet som följd. :)
Men snyggt blev det!! Nu är jag bara orolig för hur det ska funka när jag nån gång behöver tvätta den, men flieselinet ska tåla tvätt, så jag håller tummarna. Plus sydde lite sömmar på baksidan, så jag har hopp.




 

Inga kommentarer: