torsdag 27 januari 2022

Mörkblå med strass från Zara


När vi var i Frankrike i mellandagarna provade jag en klänning på Zara, men bestämde mig för att vara rationell och inte köpa den: det var en festklänning, och hur många fester går jag på nu för tiden? Och den var lite väl kort när jag sträckte upp armarna, och det är risk att man visar brösten i den. Men jag gjorde en liten film i provrummet där jag stresstestade den för att se om brösten skulle flashas (vilket de inte gjorde) och lade upp på Instagram – och på den fick jag en kommentar från en bekant där hon skrev att hon hoppades att jag köpte den för den var så snygg på mig. Så när vi kom hem till Christophers föräldrar gick jag in på Zaras webshop för att titta på den igen, och såg att på svenska Zara var den på rea! Och på rean hittade jag dessutom ett helt gäng färgglada klänningar billigt, och jag blev helt upprymd! Det slutade med att jag beställde sex klänningar, varav flera av dem bara kostade 129:-!
Och sen när paketet kom hem var det faktiskt bara ren regnbågslycka! Ett sånt ljuvligt paket! Och alla utom den gröna satt perfekt. :)

Så här är alltså klänningen som startade alltihop: en mörkblå med strass mellan brösten och vida ärmar.

Men ja, liiiite kort när jag sträcker på mig. :D (Den har ingen stretch.) Men då får jag väl låta bli att plocka ut saker ur de högsta skåpen när jag har på mig den, det behöver inte vara svårare än så. :)

Inga kommentarer: