torsdag 12 november 2020

Gråbrun H&M


Den här andra klänningen som jag köpte samtidigt som den i förra inlägget hade jag bara hittat i stl 40, och när jag provat den första som satt perfekt i 38 väntade jag mig att denna skulle vara lite stor. Men nej, H&M kör sitt eget race som vanligt och 40:an satt som en smäck! Så det var ju tur att det gick åt rätt håll den här gången. (Plåstret var för att jag just varit på vårdcentralen och tagit blodprov pga konstig smärta i ett bröst.)
Tycker den här klänningen är svinsnygg, och den är också lite stretchig så den är dessutom bekväm. Men: som jag nästan alltid tycker har de satt midjan lite för högt upp. Det kanske är jag som är konstigt konstruerad, men jag tycker nästan alltid att midjan på klänningar ska vara lite längre ner än den är. Så jag får nog ta och flytta på hällorna...


Det blir en lite damigare höst för mig, tydligen. Men med färgglada strumpbyxor till, annars blir det ju för tråkigt!

Inga kommentarer: