onsdag 5 september 2018

Fåglar från Retro Stage

Också Instagram-annons tror jag, eller om det var på fejan. Hur som helst var det en sån där sajt som hade en massa massa jättefina klänningar, i stil uppdelade på decennierna 50-tal, 60-tal och 20-tal tror jag det var, och alldeles för billiga (Retro Stage). Misstänkte att det var nåt kinesiskt, som jag gärna undviker pga taskiga arbetsförhållanden och sånt, men all kontaktinfo var amerikansk, så jag tänkte att jag chansar väl, särskilt som frakten var fri.
Så jag valde två klänningar, bland annat denna med fåglar på (som sen visade sig vara upp och ner på framsidan och på rätt håll på baksidan...), och sen fick jag såklart ett meddelande från posten om att jag skulle betala straffskatt för paket från Kina... Suck.

Men fördelen var att båda klänningarna åtminstone satt perfekt!

1 kommentar:

Tidsvisor sa...

Det är tull+moms på allt som kommer utanför EU, så även om paketet hade kommit från USA hade du åkt på det.