fredag 18 augusti 2017

Brudklänningen

Här är väl ändå dagens klänning med stort K: min brudklänning! Den 5 augusti 2017 gifte jag och Christopher oss, och jag hade på mig en klänning som jag köpt på nätet faktiskt.
Jag övervägde först att sy min egen klänning, och surfade runt efter inspiration, när jag hittade en klänning på en kinesisk hemsida (översatt till typ alla möjliga språk och leverans över hela världen), som heter Lightinthebox som såg ganska så perfekt ut. Man kunde få den sydd efter ens egna mått och den kostade ändå under 1 000:-, så det var ju bara att köpa - passade den inte så hade jag ju budget över att hitta någon annan. Men den passade bra, jag behövde bara ta hjälp med att sänka ringningen och göra ärmhålen lite större fram för att den inte skulle skava, och sen också gå några powerwalks i veckan eftersom jag gick upp några kilo från det att jag köpte den redan förra sommaren...
Till klänningen tog jag en gul underkjol som jag köpte i Tokyo 2007 och gula skor (inte lätt att hitta gula skor som jag gillade, visade det sig! Hade tänkt mer klargult först, för jag köpte en solgul underkjol på samma hemsida först, men den var rätt plastig och jag hittade inga matchande skor). Jag tyckte ibland under det året den hängde hemma att den var lite halvtråkig, men när det väl var dags tyckte jag att jag var superfin! Den är verkligen min stil - jag hade inte känt mig bekväm i en hellång klänning (jag provade flera), och det behövdes liksom inga krusiduller med de accessoarer jag hade till.



Inga kommentarer: