onsdag 26 september 2012

Lila hemsydd

Den här trodde jag att jag bloggat för länge sen, men tydligen inte. Detta är en av de bästa klänningar jag sytt, tycker jag, den är välgjord och sitter bra och har dessutom ett bra bomullsstretchtyg i fin färg. Jag inspirerades av en bild på danska kronprinsfamiljen där kronprinsessan Mary hade en beige klänning med lagda veck i kjolen - bilden finns här på min andra blogg, ihop med lite andra bilder från när jag just sytt klart klänningen.
Jag sydde den i sommarstugan och satt faktiskt ute på balkongen och sydde lite, och så gjorde jag åt mer än en hel trådrulle på alla veck och var tvungen att ta en paus mitt i för att vi var tvungna att åka in till stan för att hitta mer tråd i rätt färg... Men den blev riktigt bra till slut. Fast nu såhär i efterhand kan jag nog tycka att vecken kunde varit lite bredare, för när den inte är helt nystruken knycklar de sig lite. Oh well.

Inga kommentarer: