fredag 16 mars 2012

Kjolfusk, Trentemøller och svart med krage

Ligger lite efter: här är de tre senaste dagarna.
Ja, det här är ju egentligen en kjol och en t-shirt - men: jag såg en klänning på Asos som såg ut typ såhär som jag ville köpa, men hejdade mig eftersom jag redan hade en gul kjol, så istället köpte jag en grå t-shirt. Så det är nääästan en klänning.
På mitt förra jobb, Mubito, gjorde vi en hemsida med shop till den danske technoartisten Trentemøller. Han hade gjort ett samarbete med två danska kvinnliga designers (som jag inte minns vad de heter) och sålde en massa snygga kläder i shopen. Här är klänningen jag köpte från kollektionen. Hade den igår, och fick en komplimang av en kund för min fina klänning. :)

Och idag hade jag den här, som jag köpte en dag när jag var och hälsade på Christopher i Stockholm när jag bodde i Malmö. Jag köpte fyra klänningar på en dag - tror den här var från Topshop. Den är så smart, för den är alldeles glansig på insidan, trots att tyget är matt på utsidan, så den fastnar inte i strumpbyxorna och åker upp, som en del andra gör.

Inga kommentarer: